Sidor

fredag 20 februari 2015

På språkkurs utomlands i Marbella

Sommaren 2014 åkte jag iväg två veckor på en språkkurs i spanska i Marbella.

Jag gjorde det lite enkelt för mig och kontaktade donQuijote som jag tidigare anlitat för att åka på språkkurs.

Denna gång bodde jag i en studentlägenhet ihop med min sambo som också har studerat en del spanska.

Vi hade olika förkunskaper, så därför gick vi i olika klasser.

Första dagen fick vi göra ett skriftligt test och vi fick prata lite kort med en spansk lärare. Jag fick då gå B1-nivå, där det var fokus på att prata och inte så mycket genomgång av nya ord.

Därefter var det dags att börja lektioner.
Det var ett antal olika nationaliteter i min klass. Studenterna kom från Marocko, Italien och Ukraina.
De flesta av studenterna var i åldern strax under 20 år.

De flesta av lärarna pratade i princip inte engelska under lektionen, men det fanns något undantag där en lärare översatte en hel del till engelska.
Personligen gillar jag när lärare försöker hålla sig till förklaringar på spanska så att det inte blandas in något annat språk.

Anteckningar från lektionen
Två veckor är ganska kort tid för att öva sig på ett nytt språk, men all övning är bättre än ingen övning.










Det var roligt att studera i Marbella. Att vara där i sommartid gjorde att vi kunde studera på stranden i ett härligt klimat.
Vi passade också på att dansa salsa och bachata.


Språkinlärning sker genom att

# Läsa
# Lyssna
# Tala
# Skriva



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen